Live Chat fra Spanien

Live Chat outsourcet

Du kender måske til denne her situation: Du sidder foran skærmen og har fundet et produkt, som du virkeligt er interesseret i at købe. Der er bare nogle ting, du gerne vil vide om det, inden du trykker på køb-knappen og finder betalingskortet frem. Du har derfor ringet forretningen op. Der var jo et telefonnummer, som du kan ringe til, hvis du har spørgsmål. Problemet er bare, at der bliver ikke svaret. Der er bare en tone – et klik, og så bliver der spillet musik. Du har ventet på, at nogen vil svare telefonen i 5 minutter, og du er ved at miste tålmodigheden.

Måske pause

Du tænker, at der måske er frokostpause. Kl. er 12:15. Du afbryder forbindelsen og finder det samme produkt på et andet site. Her vil du så prøve at få svar på dine spørgsmål. De svarer heller ikke på dit telefonopkald. Men de har en Live Chat der er passet. Du tager chancen. Du skriver dine spørgsmål i den lille tekstboks – dernede i det nedre hjørne – til højre. Du har lovet dig selv, at du vil være tålmodig med at vente på svar. I 5 minutter. Der går 2 minutter, så dinger din PC. Du har fået et svar. Mange svar.

Fra en dansker i Spanien

Alle dine spørgsmål er blevet besvaret på Live Chatten. Et af svarene forstår du ikke helt, så du beder om en uddybning. Der kommer et svar i løbet af 1 minut, og det er fra faktisk fra en person, der har søgt og fået et job i Spanien hos det danske firma Topcall. Nu er du med. Du vælger derfor at købe produktet i den webshop. Du klikker produktet ind i indkøbskurven. Går til check ud og finder betalingskortet frem. Overvejer måske, om du skal lægge et bogmærke ved butikken. De har jo flere produkter, du måske vil være interesserede i senere. Og du lover dig selv, at du ikke vil handle hos den anden butik, hvor de ikke svarer på telefonen – og heller ikke har Live Chat.

Scroll til toppen