De fleste virksomheder i den mindre og mellemstore størrelse kender til udfordringen med at finde leverandører, der tilbyder de rigtige priser på produkter UDEN krav om enorme indkøbsmængder. Ofte stiller leverandører af forbrugsstoffer og andre daglige fornødenheder urealistisk høje krav til indkøbsvolumen for at få de lavest mulige priser – og det gør det sværere for små og mellemstore virksomheder at konkurrere. Det gælder inden for de fleste områder, og det gælder ikke mindst inden for emballage og andet til forsendelse og indpakning.
Jakodan A/S løste problemet
For snart ganske mange år siden etablerede et par driftige iværksættere i Kolding virksomheden Jakodan, der senere blev til et A/S. Forretningsgrundlaget var at levere emballage, indpakningsmateriale, gaveindpakning og diverse papirvarer til små og mindre aftagere – til samme lave priser som ved storkøb.
Og det skulle hurtigt vise sig, at Jakodan ramte et yderst tørt hul i markedet.
I dag er virksomhedne en kendt og populær leverandør til et hav af webshops, gavebutikker og andre virksomheder, der benytter sig af for eksempel gaveindpakning, som er en større post i regnskabet, end de fleste tror. Du kan se mere om de gode muligheder og priser på gaveindpakning på deres hjemmeside her: https://www.jakodan.dk/gaveindpakning
Nicheleverandører med sans for økonomi
Det er vores klare indtryk, at det danske marked generelt er underforsynet med leverandører, der tager kampen op for alvor med de store, der er gearede til volumen. Historien om Jakodan viser, at det ER muligt at ikke blot få en plads i markedet – men reelt dominere en hel niche.
Der er ikke mange mindre indkøbere af emballage, der ikke benytter Jakodan AS/ som deres primære leverandør i dag. Til gavn og glæde for både Jakodan og for de danske iværksættere.